Нещасний випадок під час ремонту автомобіля

01 жовтня 2021

Вид події: падіння, зсув, перекидання транспортних засобів, мобільних засобів праці

Обставини, за яких стався нещасний випадок

Відповідно до пояснень свідків та наданих комісії Управління Держпраці у Черкаській області з розслідування смертельного нещасного випадку документів встановлено, що нещасний випадок стався за наступних обставин.

15 липня 2021 року, згідно з графіком роботи, начальник другої виробничої дільниці філії підприємства О. прибув на робоче місце у м. Умань та приступив до виконання своїх посадових обов’язків. З виробничих питань він поїхав своїм автомобілем на першу виробничу дільницю.

Близько 09:30 год. директор філії підприємства у Черкаській області передав ключі від свого службового автомобіля SKODA механіку транспортної дільниці та повідомив, що під час руху в районі лівого переднього колеса автомобіля чути сторонній звук. Механік транспортної дільниці зайшов до кабінету головного механіка підприємства та поклав ключі від автомобіля на стіл. У цей час під’їхав начальник другої дільниці О. Директор звернувся до нього з проханням відігнати його службовий автомобіль на станцію технічного обслуговування. Начальник другої дільниці О. взяв ключі від автомобіля та повідомив головному механіку, що сам проїде та перевірить, що там за сторонній звук. Через кілька хвилин він повернувся до прохідної та повідомив головному механіку підприємства, що стукає лівий пластмасовий підкрилок, після чого заїхав службовим автомобілем на територію підприємства. Начальник другої дільниці О. попросив у головного механіка автомобільний домкрат для продовження ремонту.

Головний інженер надав головному механіку для ремонту власний автомобільний домкрат до автомобіля ВАЗ, проте попередив про його ненадійність. Головний механік передав домкрат начальнику другої дільниці О.

Загнавши автомобіль на оглядову яму, яка розташована в приміщенні для техобслуговування транспортних засобів механічного цеху, начальник другої дільниці О. підняв домкратом переднє ліве колесо автомобіля, зняв його та поклав під авто з лівої сторони, а сам заліз в оглядову яму.

Інші працівники підприємства, які працювали поряд з ремонтним боксом, помітили як автомобіль SKODA гойднувся. Підійшовши ближче вони побачили, що голова начальника другої дільниці О. придавлена переднім лівим тормозним барабаном, колесо зняте і лежить під переднім лівим порогом автомобіля.

Працівники підняли автомобіль і потерпілий у непритомному стані сповз на дно оглядової ями. За допомогою домкрата авто підняли, поставили на місце та прикрутили колесо, та, не опускаючи домкрат, штовхнули автомобіль вперед, щоб звільнити доступ до оглядової ями.

Лікарі швидкої медичної допомоги спустилися в оглядову яму та надали потерпілому невідкладну допомогу. По дорозі до закладу охорони здоров’я потерпілий помер.

Причина нещасного випадку – організаційна:

Основна:
залучення до роботи працівників не за спеціальністю (професією)
Супутні:
– порушення вимог безпеки під час експлуатації мобільних засобів праці та технологічних транспортних засобів;
– допуск до роботи без навчання та перевірки знань з охорони праці;
– невиконання посадових обов’язків.

Заходи щодо запобігання подібним нещасним випадкам, гострим професійним захворюванням (отруєнням), аваріям

Обставини та причини нещасного випадку довести до відома працівників підприємства.

Провести позаплановий інструктаж з питань охорони праці працівникам.

Провести позачергове навчання та перевірку знань з питань охорони праці директору, головному інженеру, головному механіку, інженеру з охорони праці.

Забезпечити дотримання працівниками підприємства Правил внутрішнього трудового розпорядку.

Забезпечити проведення навчання та перевірку знань, інструктажів з питань охорони праці працівникам підприємства

Висновок комісії

Нещасний випадок, що стався 15 липня 2021 року з начальником другої виробничої дільниці О., комісією визнано пов’язаним з виробництвом відповідно до підпункту 5 пункту 52 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року №337.