Потрібна термінова інформація чи порада? Вихід – «інтерактивний інспектор»!
06 січня 2021Державна служба України з питань праці перебуває у постійному контакті із працівниками та роботодавцями, у тому числі за допомогою консультаційної телефонної лінії, запровадженої у Держпраці на початку 2020 року.
Так, впродовж 2020 року безпосередньо посадовими особами Держпраці надано консультацій, роз’яснень з питань законодавства про працю, охорону, гігієну праці та надання адміністративних послуг 4 тис. 554 громадянам та представникам підприємств, зокрема, з питань:
– праці – 4 тис. 212;
– охорони та гігієни праці – 174;
– надання адміністративних послуг – 168.
Запровадження жорстких карантинних обмежень у 2020 році суттєво обмежило можливість безпосереднього спілкування інспекторів праці та громадян і суб’єктів господарювання. В той же час це призвело до зростання попиту на поради та консультації інспекторів праці.
Така ситуація стала передумовою і поштовхом для створення сервісу «інтерактивний інспектор», за допомогою якого працівники і роботодавці у будь-який зручний для них спосіб (через засоби телефонного зв’язку, соціальні мережі, комунікаційні засоби) можуть отримати необхідну їм інформацію.
З моменту впровадження сервісу посадовими особами територіальних управлінь Держпраці надано консультацій, роз’яснень з питань законодавства про працю, охорону, гігієну праці та надання адміністративних послуг 144 тис. 653 громадянам та представникам підприємств, зокрема з питань:
– праці – 80 тис. 237;
– охорони та гігієни праці – 58 тис. 934;
– надання адміністративних послуг – 5 тис. 482.
Найбільше звернень надходило з питань оплати праці – 28 тис. 999, надання відпусток, у тому числі щодо примушення до написання заяв на відпустки без збереження заробітної плати – 13 тис. 967, оформлення трудових відносин – 9 тис. 964, звільнення, зокрема щодо примушення до написання заяв на звільнення – 7 тис. 490.
Найчастіші питання громадян знаходять своє відображення у рубриці «Запитання-відповіді» на сайті Держпраці за посиланням https://dsp.gov.ua/faq/, що додатково спрощує одержання інформації та відповідей на питання.
Головним досягненням запроваджених сервісів є наближення консультаційних послуг Держпраці до їх споживачів, недопущення порушення прав працівників та виникнення ситуацій, коли роботодавець наражається на ризики штрафних санкцій.
Нагадуємо, що поставити свої запитання та отримати відповіді на них можливо засобами телефонного зв’язку, на електронну пошту, за допомогою соціальних мереж та інших комунікаційних засобів, інформація про які розміщена на офіційних веб-сайтах Держпраці та її територіальних органів.