Що означає принцип «не нашкодь» під час першої психологічної допомоги?

17 березня 2023

Не обов’язково мати психологічну освіту, щоб надавати першу психологічну допомогу, але обов’язково треба знати, як це правильно робити, щоб не нашкодити й бути ефективними.

Навчені працівники розуміють наслідки травми, пропонують стратегії для емоційної стабілізації та відновлення, а також допомагають у задоволенні нагальних потреб людини. Надання допомоги на робочому місці не замінює професійну допомогу психолога, але мотивує людей своєчасно звертатися до фахівця.

Що означає принцип «не нашкодь» під час першої психологічної допомоги:

– Дотримуватися конфіденційності! Це основа будь-якої підтримки. В умовах робочого середовища – це один із головних аспектів формування довіри та сприятливої атмосфери в трудовому колективі.

– Бути поруч із людиною, але дотримуватися зручної для неї дистанції.

– Пропонувати допомогу, але не нав’язуватися.

– Слухати, а не розпитувати про те, що сталося.

– Проявляти емпатію замість осуду і стигми.

– Бути терплячими і зберігати спокій.

– Приймати всі емоції людини.

– Надавати інформацію доступною мовою.

– Підтримувати мовчання, якщо людина не хоче говорити, але й не хоче бути на самоті.

– Обіймати людину, коли це припустимо для неї.

– Ділитися своїм досвідом в управлінні стресом, а не власними проблемами.

– Підтримувати віру людини у власні сили і здатність подбати про себе.

Більше матеріалів про методи психологічного відновлення знайдете на інформпорталі – https://pratsia.in.ua/ilo/praktychni-porady.html