Практики підтримки психологічного здоров’я працівників

19 квітня 2024

В умовах воєнного стану психічне здоров’я жінок і чоловіків, які працюють, настільки у фокусі, що потребує відповідних дій на рівні підприємства.

Психосоціальна підтримка співробітників має стати пріоритетною частиною загальної політики безпеки і здоров’я на роботі. Системна турбота про психічне здоров’я так само важлива, як і турбота про фізичний стан людини, адже це може врятувати життя, запобігти травмуванню на роботі, зберегти кадровий потенціал, підвищити мотивацію і продуктивність, а також стати додатковим фактором привабливості для шукачів роботи та інвесторів.

Психосоціальна підтримка на робочому місці має ґрунтуватися на письмовій політиці підприємства. Політика – це гарний спосіб розпочати розмову про ментальне здоров’я та продемонструвати готовність забезпечити психосоціальну підтримку працівників із боку керівництва.

Хороші практики підтримки психологічного здоров’я працівників

– Поширення інформації щодо піклування про власне психічне здоров’я через групи працівників.
– Визнавати і підтримувати досягнення як окремих працівників, так і всього колективу в цілому.
– Забезпечувати постійно діючий зв’язок з трудовим колективом.
– Заохочувати зворотній зв’язок від працівників усіх рівнів (зараз політика «відкритих дверей» важлива як ніколи).
– Пропонувати працівникам самооцінку психологічного стану, щоб замотивувати звернути увагу на власне здоров’я і, за потреби, отримати професійну допомогу.
– Співпрацювати з кризовими центрами/фахівцями.

Фактори, що мінімізують або допомагають долати перешкоди:
– підтримка керівництва (бізнес-обґрунтування);
– лідерство (відповідальні/координатори);
– хочу-можу (мотивація/план заходів/ресурси/терміни);
– використання чітких зрозумілих повідомлень шляхом письмової політики, де зазначені цілі, переваги і зобов’язання.

За матеріалами: https://pratsia.in.ua/ilo/korotko-pro-vazhlyve-dlya-lideriv-pidpryyemstv-profspilok.html